• 1401/02/28
  • - تعداد بازدید: 21
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

جلسه ژورنال کلاب مرکز تحقیقات حفاظت در برابر پرتوهای یونساز و غیریونساز در تاریخ 27 اردیبهشت ماه 1401

جلسه ژورنال کلاب مرکز تحقیقات حفاظت در برابر پرتوهای یونساز و غیریونساز در تاریخ 27 اردیبهشت ماه 1401

جلسه شورای پژوهشی مرکز تحقیقات حفاظت در برابر پرتوهای یونساز و غیریونساز در تاریخ 27/02/1401 با حضور اعضای مرکز تحقیقات (بصورت مجازی) برگزار گردید. در این جلسه موارد ذیل مطرح و مورد بررسی قرار گرفت:

آقای دکتر حدادی در خصوص مقاله مروری با عنوان:

Ensuring the Safety of Sunscreens, and Their Efficacy in Preventing Skin Cancers: Challenges and Controversies for Clinicians, Formulators, and Regulators

توضیحات لازم را ارائه کردند. سپس حاضرین در جلسه در رابطه با مقاله فوق نظرات و سوالات خود را مطرح کردند. خلاصه مطالب ارائه شده و پیشنهادات پژوهشی مرتبط، به شرح زیر میباشد.

سازمان بین المللی تحقیقات سرطان پرتوهای ماورائ بنفش را بعنوان یک عامل درجه اول سرطان پوست اعلام نموده است. در کشور ایران نیز سرطان پوست در بین مردان رتبه دوم را دارد. استفاده از ضد افتاب ها جهت جلوگیری از اریتما مورد استفاده قرار گرفته اند. ولی در مورد موثر بودن و همچنین عدم جذب مواد شیمایی و در نتیجه توکسیک بودن آنها تردید وجود دارد. به همین دلیل توصیه می شود نقش آموزش جهت رعایت نکات ایمنی در مقابل ماورائ بنفش جدی گرفته شود.

پروژه های پیشنهادی:

1. بررسی میزان آگاهی کارگران ساختمانی و کشاورزان فارس از خطرات ناشی از تابش پرتوهای ماورائ بنفش و روش های محافظت در برابر این پرتوها

2. بررسی میزان شیوع سرطان پوست در استان فارس با توجه به جنس و سن

3. ارزیابی نانوذرات در جلوگیری اسیب های ناشی از ماورا بنفش در مدلهای حیوانی

  • گروه خبری : اخبار و اطلاعیه ها
  • کد خبری : 60613
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید